Самооцінювання закладу 2023р. Управлінська діяльність
10.07.2023 Administrator Категорія: Інституційний аудит
Самооцінювання закладу 2023р.
Управлінська діяльність
Досягнення закладу освіти:
У закладі освіти затверджено стратегію його розвитку, спрямовану на підвищення якості освітньої діяльності. У закладі освіти річне планування та відстеження його результативності здійснюються відповідно до стратегії його розвитку та з урахуванням освітньої програми. У закладі освіти здійснюється самооцінювання якості освітньої діяльності на основі стратегії (політики) і процедур забезпечення якості освіти. Керівництво закладу освіти планує та здійснює заходи щодо утримання у належному стані будівель, приміщень, обладнання
Керівництво закладу освіти сприяє створенню психологічно комфортного середовища, яке забезпечує конструктивну взаємодію здобувачів світи, їх батьків, педагогічних та інших працівників закладу освіти та взаємну довіру. Заклад освіти оприлюднює інформацію про свою діяльність на шкільному сайті.
Керівник закладу освіти формує штат закладу, залучаючи кваліфікованих педагогічних та інших працівників відповідно до штатного розпису та освітньої програми. Керівництво закладу освіти за допомогою системи матеріального та морального заохочення мотивує педагогічних працівників до підвищення якості освітньої діяльності, саморозвитку, здійснення інноваційної освітньої діяльності. Керівництво закладу освіти сприяє підвищенню кваліфікації педагогічних працівників.
У закладі освіти створюються умови для реалізації прав і обов'язків учасників освітнього процесу. Управлінські рішення приймаються з урахуванням пропозицій учасників освітнього процесу. Керівництво закладу освіти створює умови для розвитку громадського самоврядування. Управлінці сприяють виявленню громадської активності та ініціативи учасників освітнього процесу, їх участі в житті місцевої громади. Режим роботи закладу освіти та розклад занять враховують вікові особливості здобувачів освіти, відповідають їх освітнім потребам. У закладі освіти створюються умови для реалізації індивідуальних освітніх траєкторій здобувачів освіти. Впроваджується політика академічної доброчесності. Керівництво закладу освіти сприяє формуванню в учасників освітнього процесу негативного ставлення до корупції.
У Стратегії розвитку ТНВК ШПЛ № 2 на 2020-2025 роки визначено візію ЗО на перспективу формування освітньої мережі територіальної громади, вироблені єдині підходи до планування та визначення пріоритетів в управлінській діяльності, способи їх реалізації. Упродовж 2020-2023 років у ЗО формується система профільно-орієнтованого цілісного освітнього простору в галузі розвитку правової освіти (схвалена науковою радою НАПН України, м. Київ).
Самооцінювання закладу у 2023 році здійснювали у системі евалуед (EO - ЗАГАЛЬНИЙ ДИСТАНЦІЙНИЙ ЗБІР ДАНИХ).
13.03.2023 Пн - 18.03.2023 Сб - Анкетування з питань функціонування системи забезпечення якості освіти в умовах воєнного стану(2023).
05.04.2023 Ср - Самооцінювання.
Назва форми |
Завантажено |
Напрям 4. Анкета для батьків |
200 |
Напрям 4. Анкета для педагогічних працівників |
80 |
Напрям 4. Анкета для учня/учениці (віком 14 років і старші) |
115 |
Напрям 4. Опитувальник для заступника керівника закладу освіти |
1 |
Напрям 4. Опитувальник для керівника закладу освіти |
1 |
Напрям 4. Опитувальник для практичного психолога / соціального педагога |
1 |
Напрям 4. Опитувальник для представника учнівського самоврядування |
2 |
Напрям 4. Форма вивчення документації |
1 |
Напрям 4. Форма спостереження за освітнім середовищем |
1 |
Розпочато |
Заповнено |
198 |
197 |
79 |
78 |
109 |
108 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|
||||||||||||||||||||||||
ВП- 0% Низький- 0%
В- 25%
Д – 75%
Забезпечено дотримання принципу колегіальності при прийнятті ключових для діяльності ЗО управлінських рішень. Як свідчать результати опитування вчителів, 20% з них зазначили, що їхні пропозиції враховуються під час прийняття даних рішень, до розроблення Стратегії розвитку ЗО були залучені 97% педагогічних працівників шляхом обговорення даного проекту документу на засіданні педагогічної ради ЗО, 46% опитуваних залучені до розроблення річного плану роботи. Створені умови для реалізації прав і обов’язків учасників освітнього процесу. Переважна більшість вчителів (93%) вважають, що їхні права практично не порушуються, більшість учнів (86%) переконані, що їхні права дотримані, водночас, розділилася думка батьків здобувачів освіти з цього приводу: 33% батьків вважають, що школа враховує думку батьків, а половина із опитуваних батьків відповіли, що враховує частково. Більшість учасників освітнього процесу задоволені загальним психологічним кліматом закладу освіти. Керівництво ЗО доступне для спілкування з учасниками освітнього процесу, представниками місцевої громади в дні прийому громадян. Аналіз реалізації заходів річного Плану роботи ТНВК ШПЛ № 2 здійснюється щорічно у звітах про роботу керівника ЗО, його виконання відстежується двічі на рік, відображається в розпорядчих документах. У ЗО дієвим є учнівське самоврядування. Згідно інформації про діяльність учнівського парламенту, висвітленої на вебсайті ЗО та отриманої під час інтерв’ю з лідером учнівського самоврядування, відповідно до Статуту учнівського парламенту ТНВК ШПЛ №2, школярі залучені до організації освітнього процесу, соціальної активності здобувачів освіти, а також до проведення численних конференцій, конкурсів, рейдів, акцій, анкетувань і соціологічних досліджень, організації роботи шкільного прес-центру, марафону правових знань, вуличних ігротек тощо. Понад 10 років триває співпраця лідерів учнівського самоврядування ТНВК ШПЛ №2 та Колегіуму № 16 м. Кам’янське Дніпропетровської області (підписано Меморандум про співпрацю). Лідери учнівського самоврядування щорічно ініціюють проведення різноманітних спортивних змагань, екологічних та культурно-просвітницьких акцій, проведення численних одноденних краєзнавчих екскурсійних поїздок учнівських груп Тернопільщиною, Західною Україною, відбулося дві поїздки з учнями ЗО за кордон. Педагоги відзначили, що педагогічна рада ЗО функціонує системно й ефективно, на ній розглядаються важливі питання діяльності закладу, рішення приймаються колегіально і демократично. За даними опитувального аркуша керівника ЗО, ним також позитивно оцінюється системність та ефективність роботи педагогічної ради.
На посадах заступників керівника ЗО працює 5 осіб, функціональні обов’язки між заступниками розподілено відповідно до повноважень. Штат укомплектовано кваліфікованими кадрами, вакансії відсутні. Педагогічні працівники працюють за фахом. Усі педагогічні працівники вважають, що їхні права у закладі дотримано, усі стверджують, що керівництво враховує їхні пропозиції до організації освітнього процесу.
Керівник ЗО вивчає стан матеріально-технічної бази, планує її розвиток, регулярно звертається з клопотаннями до засновника щодо її вдосконалення покращення та вживає відповідних заходів для покращення стану матеріально-технічного забезпечення навчальних приміщень, бере участь у конкурсах шкільного громадського бюджету, залучає кошти благодійників (обладнано три комплекти меблів для навчальних приміщень). Розроблено проєктно-кошторисну документацію на реконструкцію існуючих гаражів під приміщення по обслуговуванню спортивних майданчиків, на території ЗО. Оновлено обладнання кухні і харчоблоку, облаштовано туалетні кімнати у корпусі початкової школи та у правому крилі головного корпусу. ТНВК ШПЛ № 2 стала першою із 9 локацій (3 із них знаходяться в м. Тернопіль) школи Фонду «Реал Мадрид» в Україні, що дало можливість попередньо обладнати один спортивний комплекс із штучним покриттям на території школи, зробити капітальний ремонт і оновити інвентар у спортивному залі та провести ремонт покрівлі над ним. Як зазначає в Опитувальному аркуші керівник ЗО, матеріальне та фінансове забезпечення освітньої та управлінської діяльності ЗО - основні напрямки, які потребують підтримки зі сторони засновника, налагодження комунікацій та взаєморозуміння. У закладі продовжує функціонувати «Положення про академічну доброчесність учасників освітнього процесу», створено комісії з питань академічної доброчесності. У рамках реалізації правової тематики у ЗО розроблено та функціонує Етичний кодекс вчителя. У питанні ставлення до корупції педагогічні працівники зазначили, що заходи спрямовані на формування негативного ставлення до корупції, проводяться з усіма учасниками освітнього процесу, здобувачі освіти отримують інформацію із бесід, на навчальних заняттях, на зустрічі із представниками поліції. З урахуванням того, що Стратегія розвитку Тернопільського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - правовий ліцей №2» на період 2020-2025 роки, яка розглянута і схвалена на засіданні педагогічної ради (протокол № 1 від 31.08.2020) відповідає особливостям і умовам діяльності ЗО, у змісті документу переважають загальні методологічні положення та висновки проведених експериментальних досліджень. Враховано у стратегічних напрямках розвитку поглиблене вивчення предметів і курсів правознавчого спрямування, викладені у Робочих навчальних планах. Інструменти планування управлінської діяльності ЗО приведені у відповідність до поточного планування. Внутрішня система забезпечення якості освіти передбачає цілий комплекс заходів та розроблена з метою створення дієвої системи управління якістю освіти у школі. Схвалений документ «Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти» педагогічною радою від 23.04.2021 року, протокол №7, затверджений наказом від 23.04.2021 року №70-о.
З 24.02.2022 року освітній процес в умовах воєнного стану в Україні регулюється з нормативною документацією, відповідно до Закону України «Про освіту» від 05.09.2017 року №2145-VIII, наказом Міністерства освіти і науки України від 19 жовтня 2022 №930″Про проведення всеукраїнського конкурсу „Учитель року – 2023”, наказом Міністерства освіти і науки України від 03 жовтня 2022 №883 “Про проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад і турнірів з навчальних предметів у 2022/2023 навчальному році”, наказом Міністерства освіти і науки України від 08 серпня 2022 року № 707 «Про затвердження Інструкції з ведення ділової документації у закладах загальної середньої освіти в електронній формі», наказом Міністерства охорони здоров’я України від 01 серпня 2022 року № 1371 «Про затвердження Змін до деяких наказів Міністерства охорони здоров’я України» (щодо тривалості онлайн-уроків для школярів), листом Міністерства освіти і науки України від 06 вересня 2022 р. № 1/10258-22 «Про організацію освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у 2022/2023 навчальному році», листа Міністерства освіти і наук України від 19 серпня 2022 р. №1/9530-22 «Інструктивно-методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу та викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2022/2023 навчальному році», листа Міністерства освіти і науки України від 02 серпня 2022 р. № 1/8794-22 «Щодо діяльності психологічної служби у системі освіти в 2022/2023 навчальному році», листа Міністерства освіти і науки України від 26 липня 2022 р. № 1/8462-22 «Про підготовку закладів освіти до нового навчального року та опалювального сезону в умовах воєнного стану», листа Міністерства освіти і науки України від 06.03.2022 № 1/3371-22 «Про організацію освітнього процесу в умовах військових дій», листа Державної служби України з надзвичайних ситуацій № 03-1870/162-2 від 14.06.2022 року «Про організацію укриття працівників та дітей у закладах освіти», наказу МОН від 01.04.2022 №289 “Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти”, наказу МОН від 30.07.2021 №868 “Про затвердження форм звітності з питань діяльності закладів загальної середньої освіти та інструкцій щодо їх заповнення”, наказу МОЗ №2205 від 25.09.2020 “Про затвердження Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти”, наказу МОН від 8 вересня 2020 року №1115 і зареєстровано в Міністерстві юстиції 28 вересня 2020 року за №941/35224 “Деякі питання організації дистанційного навчання”, відповідно до
_- Освітньої програми ТНВК ШПЛ №2 (наказ №99-О від 01.09.2022 року),
- наказу ТНВК ШПЛ №2 «Структуру та режим роботи ТНВК ШПЛ №2 на 2022-2023 н.р.» від 01.09.2022 року № 106-О
- наказу ТНВК ШПЛ №2 «Про затвердження графіка підсумкових контрольних робіт у 5-11-х класах» від 07.10.2022 року № 158-О
- наказу ТНВК ШПЛ №2 «Про організацію індивідуального навчання (екстернат) та дистанційної (онлайн) форм навчання у 2022-2023 н.р.» від 26.09.2022 року № 148а-О
- листа управління освіти і науки від 05.07.2022року №625/04 «Про організацію 2022-2023 навчального року»
- Указу Президента України від 24.02.2022 року №64/2022
- Закону ВРУ «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» від 23.03.2022р.
- Положення про дистанційне навчання ТНВК ШПЛ №2
- листа управління освіти і науки від 13.04.2022р. №282/04 про раціональне використання коштів в межах бюджетних асигнувань
- згідно з графіком внутрішньошкільного контролю було здійснено контроль за виконанням навчальних планів і програм за І і ІІ семестри 2022-2023 н.р.
Розклад навчальних занять у переважній більшості задовільняє учнів. На 2022-2023 навчальний рік максимально враховано оптимальне співвідношення навчального навантаження протягом тижня, чергування протягом дня і тижня предметів природничо-математичного і гуманітарного циклів.
Під час проведення самооцінювання навчального закладу переглянуто наказ «Про структуру та режим роботи ТНВК ШПЛ № 2 на 2022/2023 навчальний рік», на виконання якого, протягом року тривалість перерв між навчальними заняттями витримана згідно санітарних норм ,сприяє збереженню права здобувачів освіти на активний відпочинок між навчальними заняттями, провітрювання навчальних приміщень і кабінетів, перебування учнів на відкритому повітрі та повноцінний прийом харчування учнів у шкільній їдальні.
Рівні оцінювання за вимогами
4.1. Наявність стратегії розвитку та системи планування діяльності закладу, моніторинг виконання поставлених цілей і завдань – достатній рівень;
4.2. Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм - високий рівень;
4.3. Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників - достатній рівень;
4.4. Організація освітнього процесу на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу освіти з місцевою громадою - достатній рівень;
4.5. Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності - достатній рівень.