У тернопільській школі започаткують експеримент
10.06.2019 Administrator Категорія: Шкільні свята
Всеукраїнський експеримент «Громадянська компетентність школярів», який втілюватимуть в життя на базі міської школи-правового ліцею № 2, представили у Тернополі. Зі слів директора навчального закладу Інни Іванюк, наше місто є автором ідеї Всеукраїнського форуму «Формула успіху правової держави очима дітей», є чимало напрацювань, а відтак є надія, що саме тут зародиться платформа методики, форм, різноманітних прийомів та методів навчання, що формуватимуть в дітей правосвідомість, громадянську компетентність, сприятимуть розвитку ідеї нації, її збереження та єдності.
Завершиться експеримент у 2023-му році написанням концепції громадянської освіти школярів. «Що це означає? Це означає, що впродовж 5 років в Тернополі буде сформовано модель, яка буде потім впроваджуватися на території України. Це дуже важливо. Важливо, що саме в Тернополі сформується ця модель, яка буде враховувати досвід наших педагогів, досвід наших юристів, досвід нашого територіального управління юстиції і, безумовно, місцевого самоврядування, органів державної влади на місцях, для того, щоб мати повноцінний стандарт підготовки громадянської компетенції школярів по всій Україні», – зауважив заступник міського голови Тернополя Леонід Бицюра.
Долучиться до реалізації проекту і Головне територіальне управління юстиції у Тернопільській області. Як зазначила перший заступник начальника управління Тетяна Вовк, фахівці ГТУЮ вже неодноразово співпрацювали з органами місцевого самоврядування, навчальними закладами, проводили різноманітні флешмоби, ігри та конкурси, спрямовані на наймолодших членів суспільства, аби вони краще знали свої права та обов’язки: «Нами було розроблено багато різних розмальовок з вирізками із Конституції України, ми будемо презентувати їх для діток початкових класів. Дитина в ігровій формі вивчатиме свої права. І, разом з тим, кожна дитина буде розуміти, що крім прав ми маємо ще певні обов’язки перед державою». «Хочу сказати, що юстиція – найбільш надійний наш партнер. В тому плані, що є розуміння того, що правосвідомість, правова культура закладається вже не з дорослими людьми, вона закладається в дошкільному, шкільному віці. Діти переносять вже згодом в доросле життя свою інтерпретацію, своє розуміння, що таке права і обов’язки, взаємна відповідальність, що таке держава, як співіснувати в суспільстві», – вважає Леонід Бицюра.
На важливості громадянської освіти в умовах сьогодення наголосила і заступник декана юридичного факультету Тернопільського національного економічного університету Оксана Коваль: «Дитина повинна знати, що права однієї людини закінчуються там, де починаються права іншої людини, і знати це змалечку. Якщо буде формуватися оця правова свідомість, правова культура з молодшого шкільного віку, можливо навіть з дошкільного віку – діти будуть усвідомлювати і реально знати свої права, а також – і обов’язки».